Türkiye Satranç Şampiyonası Sonuçlandı

Biraz gecikmeli de olsa yazmak istedim. 4-14 Şubat tarihleri arasında oynanan Türkiye Satranç Şampiyonası 'nı İstanbul'lu genç büyükustamız Emre Can kazandı.

Şehirlerde düzenlenen il birinciliklerinde derece alan toplam 262 sporcunun katılımıyla Antalya'da düzenlenen turnuvada, 2-5 arası derecelerde Adana'lı sporcuların sıralanması dikkat çekti. Ayrıca ilk 3 sıradaki oyuncularımızın üçünün de 20 yaşının altında olması çok güzeldi ve Türk satrancının geleceği adına hepimize büyük umut verdi.


SIRALAMA:
1- GM EMRE CAN - İstanbul
2- IM MUSTAFA YILMAZ - Adana
3- ENGİN TOPAK - Adana
4- GM BARIŞ ESEN - Adana
5- IM ERDOĞDU AZİZ MERT - Adana

(GM:Büyükusta , IM:Uluslararası usta)


Bu arada Türkiye 4.sü olan, büyükusta ünvanlı Barış Esen ile 2007 yılında o Beşiktaş, ben Pamukkale Üni. takımlarında oynarken, Türkiye süper liginde oynadığımız ve berabere sonuçlanan oyunun notasyonunu da merak edenler için buraya taşıdım.




Yorumlar

  1. Hayatımda çok oynamak isteyip de oynamasını bilmediğim tek oyundur Hakan.Bir öğreten çıkmamasından mıdır bilmem ama çok istemişimdir.İskambilde texas holdem'den,konkenine,tavladan Çin damasına kadar her şeyi bilirim ama tüm samimiyetimle söylüyorum satranç bende bir yaradır.

    YanıtlaSil
  2. Satrançı bi ben bilmiyorum sanardım, yalnız değilmişim :)

    YanıtlaSil
  3. benimde kendi şehrimde lisede okurken liseler arası 2.liğim olmuştu:) yalnız lisede çok adanalı var:)ilginç ayrıntı

    YanıtlaSil
  4. @Sayhan Efe: Oynamayı öğrenmek sanıldığı kadar zor değildir. Bir kitap yardımıyla kendine kendine de öğrenebilirsin aslında. Zor olan ise satrançta ilerlemek ve iyi bir oyuncu olmak. Çok çalışmak gerekiyor.

    @Mustafa B.: Çok var hiç bilmeyen, çok zor bir oyun olduğu algısı yüzünden hiç bulaşmayanlar çoğunlukta ama dediğim gibi oynamak zor değil, iyi oynamak çok zor!

    @hayatvefutbol: Benim satranca başlamam da ortaokulda iken bir okul içi turnuvada derece yapıp, bahsettiğin gibi bir ortaokullar arası turnuvaya katılmakla olmuştu. Başka okullardaki daha iyi oynayan, açılış bilen oyuncuları görünce gaza gelip satranca zaman ayırmaya başladım ve Lise 1 de Bursa şampiyonu olmuştum bende. Sen sonra devam etmedin sanırım :)

    YanıtlaSil
  5. arkadaşlarla arada oynuyoruz,liseden sonra hiç bir yarışmaya katılmadım,dediğim gibi arada eski dostlarla bir araya geldiğimizde kendi aramızda ufak satranç maçları yapıyoruz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

FELİPE MELO RÖPORTAJI

Djiehoua: Futbol Canavarı

HAYATIMIN FİLMLERİ #41.Ip Man#

HAYATIMIN FİLMLERİ #46.The Pianist#

Şampiyonlar Ligi 3.torba aşkına

Transferdeki akıl durgunluğunun son adımı: Engin Baytar

HAYATIMIN FİLMLERİ #30.Rain Man#

35'lik Cris ve Cruzeiro 2003

HAYATIMIN FİLMLERİ #31.Old Boy#

SPOR TARİHİNİN EN BÜYÜK 10 AYARI