22 Aralık 2011 Perşembe

İLK YARININ LİDERLİĞİNDE EBOUE FAKTÖRÜ "Galatasaray:1-Manisaspor:0"


Melo-Selçuk ikilisi tamam, Muslera müthiş, Ujfalusi süper, Elmander inanılmaz evet... Fakat benim için, Galatasaray'ın Beşiktaş maçından sonra başlayan müthiş yükselişinin ve galibiyet serisinin bir numaralı mimarı bu adamdır.

Bir insan evladı sağ bek pozisyonundan takımına bundan daha fazla katkı veremez! Yıllardır Sabri'yi sağ bek diye izledik, hatta Gökhan Gönül'den sonra ligin en iyisi olduğuna da herkes hemfikirdi ama abi... Gökhan Gönül ne ki? Fatih Akyel, Capone... Hatta Perez'i bile  unuttum ki nasıl sevdiğimi bilen bilir

Ben daha defansta Eboue'nin kaybettiği bir ikili mücadele izlemedim. Hücumda ise açık ara takımın en fazla kanat bindirmesi yapan adamı (iki açık oyuncusunun önünde)...
Fatih hocanın joker saçmalığıyla sol açık oynattığı maçlardan birinden sonra, bu adam Galatasaray'a yararlı olamayacak gibi bir laf etmiştim. Sanırım bu yaşıma dek futbolla ilgili yaptığım öngörüler içinde en rezili budur :) İkinci yarı Afrika kupası yüzünden 7-8 maç kaçırabilir deniyor ki takımın gücü yarı yarıya azalır, Allah göstermesin.. 

Gelelim gününün diğer adamına.


Pek çok yerde okuyorum, Selçuk Trabzonspor'daki Selçuk gibi değilmiş! 17 maçın tamamında 90 dakika oynadı. 5 gol 5 asist! Çok kötü Selçuk hakikaten, ne olacak bu hali böyle bilmem :) 

Selçuk henüz Trabzon maçındaki golü atmadan çok önce bile, hemen hemen her iki maçta bir direği yalayan frikikler yollayarak atacağı gollerinin sinyalini veriyordu. İkinci yarıda da frikik golleri devam edecektir.

Maça dönersek, daha ilk dakikada Simpson akılları aldı. Devre arası olduğunda Melo, Ujfalusi, Yiğit İncedemir ve  Simpson dörtlüsünden biri veya bir kaçı mutlaka atılır diye düşünmüştüm. Bence bizimkiler daha yakın görünmesine rağmen Terim risk alarak devam etti ama Kemal hoca çekindi ve en etkili silahı Simpson'ı yanına aldı. Oyunda kalsaydı işler nasıl olurdu bilmem. Yerine giren genç yetenek Ahmet İlhan da 10 kişi kalana kadar yeterince sıkıntı çıkardı gerçi ama Simpson değil de Yiğit Gökoğlan'ın yerine girmiş olsaydı iki kanatı birden kullanacakları için bu kadar mahkum oynamazlardı. Y.Gökoğlan ikinci yarı çok etkisizdi. İsmi sık sık büyüklerle anılsa da, bence tipik Anadolu takımı topçusu.

Diğer Yiğit, Yiğit İncedemir de geçen senenin flaş isimlerindendi. Onun için adaşı kadar karamsar değilim. Sertliğin ayarını tutturmayı öğrenebilse değerli bir adam olabilir. Fakat şimdi baktım 26 yaşındaymış, bu saatten sonra zor o işler. Dikkat eden oldu mu bilmem 2. sarı ile atılmadan 5 dakika önce Eboue'ye bodozlama girip ilk sarıyı aldığı pozisyondan sonra kendi kendine gülüyordu manyak. Bütün iyi ön liberolar arıza mı olmak zorunda :)

Rakibin on kişi kalmasının payı büyük tabi ama Engin'in oyunun gidişatına yaptığı olumlu etki de gözardı edilemez. Emre 'nin gençliği, dinamizmi filan güzel eyvallah ama isterse aralarında 20 yaş fark olsun, bu Engin Emre'den 1 gömlek daha iyi futbolcu ve devre arası sol kanada gelen giden olmayacaksa orada o oynamalı bence.

Manisaspor çok renkli bir takım. Geçen seneki İBB 'yi hatırlatıyor bana. Tüm defans hattında iyidir diyebileceğimiz tek adam dengesiz Ömer Aysan. Kalan hiçbiri vasatın bir tık bile üzerinde değil. Oyun kurucusu da, sezon başında futbolu bırakan sonra hadi be hacı diye 1 yıl daha oynamaya zar zor ikna edilen 36 yaşındaki Murat Erdoğan:)

Fakaat kanatlara ve forvetlere şöyle bir bakıyorsunuz Simpson, Yiğit Gökoğlan, Ahmet İlhan, I.Promise, Makukula, Kahe... Şaka gibi hakikaten hepsi tehlikeli adamlar. Misal bütün Samsun halkı bir umut oynar belki diye Bance'nin ağzının içine bakıyor, koskoca Kayserispor'un Amrabat ve Gökhan Ünal olmasa gol atması mucize gibi birşey. Karabükspor'da Cernat'tan başka tek silah yok, santrafor diye Shelton'ı kakalıyorlar millete. Manisaspor bu kadroyu muhafaza edip, devre arasında biraz da arkayı sağlama alırlarsa play-off'a mutlaka kalırlar. 

2 yorum:

  1. bu afrika kupasina gondermeme gibi bi hakkimiz yok mu? ben adami transfer edicem, bi suru para vericem takimimda oynasin diye, kadromu ona gore kurucam, adam gidecek takimi birakip sikko bi kupada oynayacak. iyi oyuncu sahibi olana ceza mi bu? ayrica nasil bir takvimdir bu iki senede bir sezonun ortasinda afrika kupasi? sacmaligin daniskasi.

    YanıtlaSil
  2. @M.Çağdaş: Yok hocam, milli takıma çağrılıyorsa göndermek zorundasın ancak futbolcu kendisi sakat olduğunu filan beyan edip affını isteyebiliyor sanırım. Giderse yanarız...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...