Mühendis gözüyle: "Beşiktaş neden başarısız?"
Futbol basit bir oyundur zor olan basit oynamaktır...
Samet hoca Beşiktaş'ta göreve başladığı gibi Cruyff’un bu meşhur sözüne dayanan parolasını belirledi; “Çok koşacağız ve basit oynayacağız".
Düşünce güzel ama basit oyundan söz edebilmek için, yani "çeşitli alternatiflerin arasından doğru olanı basitçe seçebilmenin önemi"nden bahsedebilmek için, uygulamada bazı alternatiflere sahip olmak gerekiyor. Beşiktaş ise tamamen Fernandes’in süpermenliğine bel bağlamış, hücumda çoğalamayan ve alternatif üretemeyen bir takım görünümünde şu an. İleride yapayalnız bir pivot santrafor, onu duvar olarak kullanacak kanat hücumcuların oyuna katılmayışı, önde baskıyla kazanılan topları araya oynayacak hünerli ayakların azlığı ve dengesiz yakalanmış rakip savunmanın arkasına yapılamayan koşular vs...
Beşiktaş’lı arkadaşların affına sığınarak mühendis gözüyle biraz da esprili bir dille bazı Beşiktaş’lı futbolcuların “basit” oyun anlayışlarını özetlemeye çalışalım:
Almeida'nin oyun anlayışı:
d= Almeida ile rakip oyuncu arasındaki mesafe (metre cinsinden)
1) d=0; Hiç düşünmeden en yakınında gördüğün Beşiktaş’lıya pas ver.
2) d>0; Fazladan iş yapmaya yelten, yapama, topu kaybet.
Veli ve Necip'in oyun anlayışları:
d= Rakip oyuncu ile aralarındaki mesafe (metre cinsinden)
1) d=0; Topu Fernandes'e ver.
2) d>0; Topu Fernandes'e ver.
Fernandes’in oyun anlayışı:1) d=0; Hiç düşünmeden en yakınında gördüğün Beşiktaş’lıya pas ver.
2) d>0; Fazladan iş yapmaya yelten, yapama, topu kaybet.
Holosko'nun oyun anlayışı:
p= Topa sahiplik (binary değişken)
p= Topa sahiplik (binary değişken)
1) p=1; En yakın rakibin pozisyonunu belirle ve içinden geçmeye çalış.
2) p=0; Topla buluşmak için topa doğru koşu yap, p=1 halinde ilk maddeye dön.
Veli ve Necip'in oyun anlayışları:
d= Rakip oyuncu ile aralarındaki mesafe (metre cinsinden)
1) d=0; Topu Fernandes'e ver.
2) d>0; Topu Fernandes'e ver.
p= Gol atabilecek pozisyonda bir takım arkadaşına sahiplik (binary değişken)
1) p=1; Ona golü attır.
2) p=0; p=1 olana kadar rakip oyunculara çalım at.
İbrahim Toraman’ın defans anlayışı:
p= Topu görebilme (binary değişken)
1) p=1; Topa doğru koş.
2) p=0; Topun ayağında olma ihtimali olan rakip oyunculara bakmaya başla, p=1 halinde ilk maddeye dön.
Uğur Boral’ın oyun anlayışı:
p= Olan biteni algılayabilme (binary değişken)
1) p=1; Panik yap gol yedir.
1) p=1; Panik yap gol yedir.
2) p=0; Maçı izlemeye devam et.
Batuhan’ın oyun anlayışı:
“Kral yapmayacaksın kral olacaksın.”
eğlenceli yazı olmuş :)
YanıtlaSil@Selaminko: Teşekkürler :)
YanıtlaSil