MERHABA SÜPER LİG 2020-21 / "GALATASARAY İNCELEMESİ"

 

Geçen seneye göre daha zayıf bir kadroyla sezona başlıyor. Özellikle defansif orta saha rotasyonu yetersiz, acil ilk 11'e yerleşecek bir ön libero transferine ihtiyacı var. 

Muslera tahminen aralık ortası gibi sahalara dönecek. Yani 12 maç civarı kalede başkası olacak. Fatih ilk tercih görünüyor ama güven vermiyor. En iyi oynadığı sezonlar 4-5 yıl geride kaldı, geçen sene Kasımpaşa'da bile yedek kalmıştı. Okan da geçen sene verilen şansı iyi kullanamadı. Muslera dönene kadar kale büyük soru işareti. 

İlk 11'in geri dörtlüsü bence ligin en iyisi. Omar transferi çok isabetli. Selefi Mariano ile tamamen zıt profilde oyuncular, onun gibi teknik, defanstan top dağıtacak bir oyuncu değil ama çok atletik, güçlü ve tempolu bir futbolcu. Orta sahadaki sinameki futbolcuların çokluğu yüzünden Omar profili bu Galatasaray için Mariano'dan daha uygun. 

Etebo'yu hiç izlemedim. Videolarında çok koşan ama akıllı top kullanamayan alışıldık siyahi orta sahalar tarzında bir görüntüsü var ama fikir belirtmek için az 3-4 maç izlememiz lazım.

Keşke Belhanda ve Feghouli bir miktar bonservis getirerek elden çıkarılabilse ve kadro yenilenebilseydi ama olmadı. Astronomik maaşları ile bu sezonu da Galatasaray'da tamamlayacak gibi görünüyorlar. Özellikle Belhanda'nın sözleşmesi sezon sonu bitiyor, seneye anlaşacağı takımdan iyi bir imza parası koparabilmek için bu sene iyi oynamak zorunda. Gaziantep maçında sahanın en iyilerindendi. Güvenmek zor ama Feghouli ile birlikte yine şampiyonluk yarışına direkt ikisi etki edecekler. Emre Akbaba ve Babel 'den ciddi bir katkı beklemiyorum. 

Tabi Arda'dan bahsetmeden geçmek olmaz. Dünya futbolunun zirvesine çıkmışken, hem de daha 30 yaşında iken futbolu bırakmış izlenimi veren bir 3 sene geçirdi. Şimdi futbola başladığı kulüpe kariyerini noktalamak üzere döndü. Fizik olarak daha iyi görünüyor ama hala yetersiz. Daha önce küfürler eden taraftar birden kayıtsız şartsız bağrına bastı, takımı kurtaracağını sanıyor. Ben bu iki uç davranışı da hiç bir zaman desteklemedim. Gelmesini istemiyordum ama geldiyse de geniş kadro içinde zaman zaman şans bulabilecek yedek bir oyuncu olarak bakıyorum. 

İdeal 11'in solu için onu Emre Kılınç 'a tercih etmek büyük hata olur. Fatih hocanın da böyle bir hata yapacağını sanmıyorum. Hücum oyuncuları içinde Emre Kılınç kadroya yazılacak ilk isim olmalı.

Falcao sezona iyi başladı tabi ne zaman sakatlanacağı önemli.😀 Diagne için ne söylesek boş. Yedek oturup sorun çıkarmaması pek olası değil ama bu sene hem 40 lig maçı oynayacaklar, hem de her maç 5 oyuncu değişikliği hakkı var. Yani çok süre alacak. Adem'in de rotasyonda kalmasını isterdim ama oynayabileceği bir takıma gitmek için kendisi ayrılmak istemiş, saygı duyuyorum. 

Sezonu ilk iki sırada bitireceğini tahmin ediyorum.


Cuma günü TRABZONSPOR incelemesi...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FELİPE MELO RÖPORTAJI

Djiehoua: Futbol Canavarı

HAYATIMIN FİLMLERİ #41.Ip Man#

HAYATIMIN FİLMLERİ #46.The Pianist#

Şampiyonlar Ligi 3.torba aşkına

Transferdeki akıl durgunluğunun son adımı: Engin Baytar

HAYATIMIN FİLMLERİ #30.Rain Man#

35'lik Cris ve Cruzeiro 2003

HAYATIMIN FİLMLERİ #31.Old Boy#

SPOR TARİHİNİN EN BÜYÜK 10 AYARI