HAYATIMIN FİLMLERİ #15.Eşkıya#

15.Eşkıya (1996)
Yönetmen: Yavuz Turgul
Oyuncular: Şener Şen, Uğur Yücel.
Imdb notu: 8,2


Türk sinema tarihinin seyrini değiştiren film. 
O dönemler yılda birkaç tane Türk filmi çekilir, onların içinden 150-200 bin izlenen çıkarsa da o filme tuttu denirdi. Eşkıya, kısıtlı salon ve kopya sayısına rağmen sanırım 3 milyon civarı izleyiciye ulaşmıştı. 

Gösterime girdiğinde ben ortaokula gidiyordum. 
Üst üste iki hafta sonu gişe kuyruğunda saatlerce beklememe rağmen bilet bulamayıp sinemada izleyememiştim. Televizyonda ilk kez izleme şansı bulduğumda "demek böyle Türk filmi de çekilebiliyormuş" diye şaşırdığımı hatırlıyorum. O günden bugüne de en az 10 kez daha izlemişimdir. 

Listemde sırasının geldiğini görünce, yazmadan önce dün tekrar izlemek istedim. Çok garip ama tamirhane baskın sahnesinde hala deli gibi coşkuluydum. Buraya kadar yazdıklarımdan tahmin edebileceğiniz üzere kendileri en sevdiğim Türk filmi. Yani bundan sonra yazacağım listemin ilk 14 filminin tamamı yabancı olacak. 

"Korkma sadece toprağa gideceksin, sonra toprak olacaksın, sonra sularla birlikte bir çiçeğin bedenine yürüyeceksin, oradan özüne ulaşacaksın. Çiçeğin özüne bir arı konacak, belki o arı ben olacağım"

Beyoğlu, Tarlabaşı'nın dar sokakları filme harika ev sahipliği yapmış. 
Arka planda pek çok figüranın gözüktüğü Cumali ve arkadaşlarının sokak sahneleri doğallık açısından çok risk taşımasına rağmen, izleyiciyi hiç rahatsız etmiyor. Buna karşın finaldeki acemi polis çatı sahnesi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Bir de sanki Yeşim Salkım'ın casting kararı hata olmuş ama Yavuz Turgul'un bizlere anlattığı bu muhteşem hikayenin içinde çokta sırıtmıyor. 
Oyunculuk demişken Şener Şen 'e zaten söyleyecek bir şey yok ama ben özellikle Uğur Yücel'in oyunculuğundan çok etkilenmiştim.

25 yıl geçti üzerinden. Henüz daha iyisini çekemedik. Ben görebileceğimi sanmıyorum belki oğlum görür...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FELİPE MELO RÖPORTAJI

Djiehoua: Futbol Canavarı

HAYATIMIN FİLMLERİ #41.Ip Man#

HAYATIMIN FİLMLERİ #46.The Pianist#

Şampiyonlar Ligi 3.torba aşkına

Transferdeki akıl durgunluğunun son adımı: Engin Baytar

HAYATIMIN FİLMLERİ #30.Rain Man#

35'lik Cris ve Cruzeiro 2003

HAYATIMIN FİLMLERİ #31.Old Boy#

SPOR TARİHİNİN EN BÜYÜK 10 AYARI