INCEPTION / BAŞLANGIÇ

"The Dark Knight - Kara Şövalye" filmi hayatımda izlediğim en iyi 3-5 filmden biridir. Bu filmi sayesinde takip etmeye başladığım yönetmen Christoper Nolan 'ın daha sonra "The Prestige" ini izledim ve ona da bayıldım. Bu ikisi kadar olmasada diğer iki filmi "Akıl Defteri - Memento" ve "Insomnia" sınıda beğendim ve artık Nolan'ı, kafamdaki, "her filmi özellikle takip edilecek yönetmenler" listesine (diğerleri Coen brothers, Stanley Kubrick, M. Night Shyamalan, Quentin Tarantino, Luc Besson vs.) dahil ettim.

Sabırsızlıkla yeni Batman filmini çekmesini beklerken Nolan'ın araya başrolünü Leonardo Di Caprio'nun oynadığı başka bir proje aldığını ve yeni Batman'in 2012'de gösterime gireceğini öğrendiğimde şok olmuştum. Nolan, Leonardo ile Batman serisine ara verecek kadar önemli ne çekebilirdiki??

Sonuçta 200 milyon dolar harcayarak, senaryosunu 10 yıl önce yazmaya başladığını söylediği Inception'ı çekti ve film imdb top 250 listesine 9.1 puanla 3. sıradan giriş yaptı! Üzerine kurulduğu fikir çok orjinal, kurgu ve anlatım çok başarılı. Filmi sevdim, üç bir koldan anlattığı olayları toparlarken beynimin zorlandığını hissettim.

Film, rüya temalı ilk film değil tabiki (bkz. Elm sokağı kabusu, Eternal sunshine of the spotless mind vs.) ama hikayesi çok yeni ve eşsiz, efektler mükemmel. Bu tarz bir çizgiroman açıkfikirliliği sadece Matrix ile kıyaslanabilir. Birde enteresan olarak filmdeki anlatımı Lost 'takine çok benzettim. Karışıklığı ve ters köşeye yatırma sevdası da onu andırıyordu. Eğer bu projeyi bir film değil de Lost gibi 5-6 sezonluk bir dizi olarak düşünselermiş Losttan sonra 2. efsane olabilirdi. Sinemadan çok diziye uygun bir senaryosu var.

Karda adeta counter strike oynadıkları sahnede içim bayıldı. Filmin o aşamasında o derece canhıraş aksiyon gereksizdi. Leo korktuğum kadar kötü değildi ama yardımcıları Joseph Gordon-Levitt ve Tom Hardy çok daha iyi oynamışlar. Bu arada filmin müzikleri bu işin bir numarası efsane Hans Zimmer 'in.

Filmi izlerken çok zevk aldım, çok kafa yordum ama gerçekten tüm zamanların en iyi 3. filmi olabilir mi? Bence kesinlikle hayır. Bir sinemaseverseniz hiç düşünmeden ilk fırsatta seyredin. Sinemadan çıkışta insanda bıraktığı etkiyi günümüzde pek fazla film başaramıyor. Vereceğiniz paraya değecek. Her insanın aklında en sevdiği filmlere dair bir liste vardır ya bu film benim ilk 10 'uma giremiyor ama verilen emeğin karşılığı alınmış ve son iki yıldan sadece Avatar ile beraber Inception sinema tarihindeki önemli yerini almıştır.

Özetle şöyle söyleyebiliriz : İnsanın bir çırpıda havayolu satın alabilecek bir gücü olsa bile başka birinin beynine küçücük bir fikrini yerleştirebilmesi çoooooooook daha zordur.

BENİM NOTUM: 8.4

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FELİPE MELO RÖPORTAJI

Djiehoua: Futbol Canavarı

HAYATIMIN FİLMLERİ #41.Ip Man#

HAYATIMIN FİLMLERİ #46.The Pianist#

Şampiyonlar Ligi 3.torba aşkına

Transferdeki akıl durgunluğunun son adımı: Engin Baytar

HAYATIMIN FİLMLERİ #30.Rain Man#

35'lik Cris ve Cruzeiro 2003

HAYATIMIN FİLMLERİ #31.Old Boy#

SPOR TARİHİNİN EN BÜYÜK 10 AYARI