HAYATIMIN FİLMLERİ #14.The Godfather#



14.The Godfather (1972)
Yönetmen: Francis Ford Coppola
Oyuncular: Marlon Brando, Al Pacino, James Caan.
Imdb notu: 9,2


Listemde sırası gelince dün belki onuncu kez tekrar izledim. 50 yıl önce çekilmiş ama hala yepyeni. IMDB listesinin yayına başladığı ilk günden bugüne hep ilk iki sırada yer alan Godfather bence sinema tarihinin en meşhur filmi. 

Sanırım orta son veya lise bire gidiyorum. Bu hayatta bazı anları sadece film izlerken yaşayabileceğimi farketmeye başlamışım. Televizyon kötü Türk filmlerinden, komik olmayan komedilerden, üçüncü sınıf aksiyondan geçilmiyor ama ne bulsam izliyorum. Bir yandan da hemen her hafta sonu sinemaya gidiyorum (O dönem Bursa'da zaten toplam 3 salon var, biri de sadece erotik film gösteriyor). Neyse ki imdadımıza VCD teknolojisi yetişti ve ben şükürler olsun tüm klasikleri sırayla kiralayıp izleyebilmeye başladım. Ve sıra geldi meşhur Baba'ya. 

"Mafya filmi" biliyorum ya, zaten o dönem Deli Yürek dizisi de fırtına gibi esiyor, başladım Baba'yı izlemeye ama ne silahlar konuşuyor, ne kan var ne kavga. Hafiften sıkılmaya başladığımı hatırlıyorum. Derken Baba'nın küçük oğlan askerden geliyor, düz bir adam bu taraklarda bezi yok, kavga gürültüden uzak durmak istiyor ama o da aynı babası gibi 2 adım ilerisini görüyor. Ve sonuçta istemeye istemeye olaylara dahil oluyor. E hayat da işte böyle zaten! Ben de artık filmin kalanını Al Pacino ile birlikte yaşıyorum, sonraki adımı planlıyorum, hastanenin önünde elim cebimde blöf yapıyorum, tuvalette o silahı onunla beraber arıyorum...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FELİPE MELO RÖPORTAJI

Djiehoua: Futbol Canavarı

HAYATIMIN FİLMLERİ #41.Ip Man#

HAYATIMIN FİLMLERİ #46.The Pianist#

Şampiyonlar Ligi 3.torba aşkına

Transferdeki akıl durgunluğunun son adımı: Engin Baytar

HAYATIMIN FİLMLERİ #30.Rain Man#

35'lik Cris ve Cruzeiro 2003

HAYATIMIN FİLMLERİ #31.Old Boy#

SPOR TARİHİNİN EN BÜYÜK 10 AYARI