HAYATIMIN FİLMLERİ #50.Enemy at the Gates#


Blogu yazmaya başladığımda ağırlık futbol olur ama bol bol sinema ve satrançta yazarım diye düşünmüştüm. Futbol aldı başını gitti de diğer ikisi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.
Bende bari fırsat buldukça, en sevdiğim filmlerle ilgili birkaç şey karalayayım da en azından kendimi o şekilde tatmin edeyim diye düşündüm.
Hemen belirtiyim bu, dün oluşturduğum bir liste değil. Çok uzun zamandır böyle bir listem vardı ve yeri geldikçe hep güncelledim, doğru sıralamayı yapmak için çok uğraştım.
Filmleri; güzelliğine veya sinema tarihindeki önemine göre vs. değil, tamamen benim onlara duyduğum sevginin çokluğuna göre sıraladığımın altını çizeyim ve 50 numaradan geriye doğru sıralamaya başlayayım. (Haftada bir tane gibi yazmayı planlıyorum ama dur bakalım...)
50. Enemy at the Gates (2001)
Yönetmen: Jean-Jacques Annaud
Oyuncular: Jude Law, Ed Harris
Imdb notu: 7.4

Rus ve Nazi askerleri arasında geçen büyük Stalingrad savaşını konu alan filmimiz Almanya'da çekilmiş. Ana hikaye, iki milyon kişinin öldüğü Stalingrad savaşı olabilir ama biz aslında, Rus keskin nişancı Vassili Zaitsev ile Alman keskin nişancı Binbaşı Konigtek arasındaki mücadeleyi seyrediyoruz. Tam bu esnada, izlemeyenler için, filmden sonra derin bir counter strike oynama isteği duyacağınızı not düşelim :)

Filmde savaşın kasvetini yansıtan gri ve mavi tonlar hakim. Jude Law her zamanki gibi mükemmel. Bu seferde Ed Harris gibi bir ustanın önünde ezilmiyor ve bu ikili harika birer oyunculuk sergiliyorlar.

Askerlerin Stalingrad limanına çıktığı sahnede, teçhizat yetersizliği nedeniyle, bir askere silah, bir askere mermi, şeklinde yapılan dağıtımda, bizim sniper'a mermi denk gelmesi sonucu cesetlerin arasında fellik fellik "tüfek, bana bir tüfek lazım" şeklinde aranması filmde en sevdiğim sahne! Ayrıca filmin, sinema tarihinin, en zor şartlarda gerçekleşen, sevişme sahnelerinden birini içerdiğini de belirteyim:) Filmde hoş birde sürpriz var, küçük bir rolde Birol Ünel oynuyor.
Araya sıkıştırılmaya çalışılmış aşk hikayesinin zorlamalığı ve yaşattığı beklentiye göre çok sönük kalan finali filmin eksi yanları.

Çok fazla savaş filmi sevmeyen biri olarak listemdeki iki üç savaş filminden biri olan bu film beni oldukça etkilemişti.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FELİPE MELO RÖPORTAJI

Djiehoua: Futbol Canavarı

HAYATIMIN FİLMLERİ #41.Ip Man#

HAYATIMIN FİLMLERİ #46.The Pianist#

Şampiyonlar Ligi 3.torba aşkına

Transferdeki akıl durgunluğunun son adımı: Engin Baytar

HAYATIMIN FİLMLERİ #30.Rain Man#

35'lik Cris ve Cruzeiro 2003

HAYATIMIN FİLMLERİ #31.Old Boy#

SPOR TARİHİNİN EN BÜYÜK 10 AYARI