1 Ekim 2010 Cuma

Dert bende derman sende..


Karabükspor: 2 - Galatasaray:1 (Barış)

Arda ve Baros maalesef takımın % 50 'sinden çok daha fazlası...

Galatasaray, tam kadro iken ilk 11'i itibariyle şampiyonluk yarışında favori bir takım olarak görünebilir ama ilk 18'i itibariyle takım çok yetersiz. Yedekler kalitesiz ve kilit oyuncuların yedeği ise hiç yok.

Asıl konumuzla başlayalım;

Rijkaard vs Servet... round 2... fight!...

Servet son haftalardır mükemmel oynuyordu. Eski günlerinden farksız, defansı tek başına toparlıyordu, bizde "aman nazar değmesin, hocayla sorunlarda aşıldı ohh çok şükür" diye düşünürken, en korktuğum şey gerçekleşti ve müzmin sıkıntı yine patlak verdi!

Bu maç Servet yoktu diye yenilmedik tabiki ama bir konuda çok iddialıyım: Servet yoksa GS şampiyonluk yarışından devre arasını göremeden kopar..

Tam bunları yazarken az önce Rijkaard'ın maç sonu röportajına denk geldim: "Servet'i milli maçı olduğu için buraya getirmedim, milli takıma gidecek ve dönüşte bizimle devam edecek" dedi. Bir nebzede olsa rahatladım. "Aaa ne güzelll hiç bir sorun yokmuş" diye düşünecek kadar saf bir insan değilim tabiki ama en azından Rijkaard'ın Servet'i tamamen silmediğini anlamış olduk. Çünkü öyle olsa idi, daha dönce defalarca basın toplantılarında "gereğinden fazla" açık sözlü olduğuna şahit olduğumuz Rijkaard, Servet hakkındaki soruyu pekala "yerim ulan Servet'inizi" diye cevaplayabilirdi. Neyse ben onu bunu bilmem, bir sonraki maç Servet'i sahada görmek istiyorum!

Maça dönersek; Misimoviç yine hiç yoktu. Bu kadar silik bir futbol oynamasına anlam veremiyorum. Zemin bilindiği üzere berbattı tamam ama Cernat'ta o zeminde oynadı.. Misimoviç böyle oynamaya devam edecekse verelim onu Karabük'e, Cernat'ı biz alalım daha iyi...
Kewell forvette yine etkiliydi ama Muhammet ve Deumi gibi fizikli iki stoperin arasında çoğu pozisyonda silindi, orta sahadan da hiç yardım alamadı.. Bir insan önce ortayı yapıp, sonra gidip ona kafayı vuramayacağı için bu maç mecburen ortaları ona Pino ve Aydın yapınca beklediği toplar gelmedi.

Zaten kötü olan kadro Neill'de sakatlanıp çıkınca tam oldu. Geride Ali Turan-Zan önlerinde Barış-Ayhan, solda Aydın falan ...
Bu arada Servet'in yokluğunda Gökhan Zan için kötü oynadı diyemem. Biraz futbol kurallarının dışına çıkarakta olsa, ilk 15 dakikadan sonra Emenike'yi durdurmayı başardı.

İnanın bugün canım aslında daha çok Karabükspor'dan bahsetmek istiyor...

Çok beğendim takımı. Farklı bir takım olmuşlar. Yıllardır alıştığımız kuvvetli Anadolu takımlarından çok farklılar. O takımlar şöyle iş yapardı, koy ileriye tek başına karambol forvetini, iki kanada da çok süratli iki hücumcu koy. Orta sahanın göbeğine yığ, defansif, yaratacılıktan yoksun, yeteneksiz, "koşucu yıpratıcıları" (futbolcu diyemedim), oynatma futbol mutbol sende oynama önemli değil, kontradan yakaladın yakaladın zaten....

Karabükspor öyle değil. Öncelikle, Emenike diye bir mücevher var ellerinde, adam her tip oyuna uygun. Göbekte de bu seviye için çok ekstra Cernat diye bir adam var. Dribling yapıyor, paslar harika, şutlar acayip falan.. Bu ikili ile dümdüz ortadan delip geçiyorlar.

Cernat ve Emenike gerçekten çok kaliteli futbolcular. Cernat Hagi'yi andırıyor biraz ama özellikle Emenike'yi Amokachi'ye çok benzettim. Evet aşırı kuvvetli ve süratli ama onun gibi haldır huldur gitmiyor çok daha dengeli, kontrollü.

Makukula, Mehmet Yıldız, Djehoua, Zaleyeta derken Emenike ile güçlü santrafor modası ligde kendini iyice hissettirmeye başladı. Bu arada Emenike, milli takımımızda oynamaya sıcak baktığını söylemiş inşallah gerçekleşir.


Karabük'ü daha derin incelemeye alırsak;

Göbekte Muhammet hava toplarında çok iyi, sert, birazda savruk, yanındaki Deumi ise topu daha iyi bilen, geriden oyunu kuran oyuncu. Fena bir ikili değiller yani. Önlerinde Tozo o bölge için ideal bir futbolcu. Bugünde çok iyi oynadı.

Kulübedeki hücumcular da inanılmaz. Denizli'den tanıdığımız Emil Angelov oldukça kaliteli, her an herşeyi yapabilecek bir silah. 3. forvet ise yakından tanıdığımız İlhan Parlak. Ben ondan hala ümitliyim, Fener'e bu kadar erken gelmese şuan ligimizde en az Umut Bulut veya Gökhan Ünal kadar isim yapmıştı. Diğer bir önemli rotasyon hücum adamı da Yasin Avcı. Geçen sene ikinci ligde Emenike ile beraber efsaneleşmişlerdi. Ordaki çıkışın yarısını burda sürdürebilse yeter..

Kerim Zengin ligimizin en iyi bir kaç sağ bekinden biri. Sol bek Seriç ve orta saha Hakan Özmert'te ligimiz için yeterli adamlar.

Karabük sezonu 6-10 arası bitirir diye tahmin ederek bitireyim..

Bide az önce Güntekin Onay, Emenike'yi övmeye çalışırken Rıdvan'a "sizden bile daha hızlı" gibi bişey söyledi. Rıdvan, belli etmemeye çalışsada çok bozuldu:) Yaa sen bu yaşta niye takılıyosun bunlara be hoca.. Veya diyelimki tamam sen daha hızlıydın gençliğinde de aynı Güntekin "sizi bide dayanıklılık açısından kıyaslayalım" dese ne olcak? Bozulcan mı onada?.. Tanju'yla ikiniz bitanesiniz başka yok sizden tamam..

4 yorum:

  1. Kemal Dönmez2 Ekim 2010 10:01

    Amokachi'ye "haldır huldur gidiyor" diyenin blogunu başına yıkarım ulan :)

    YanıtlaSil
  2. Galatasaray'ın zaten kadrosu kısıtlı bunun üstüne arda yok baros yok elano yok sen bide servetle sorun yaşa, bence gs nin bu kadar lüksü yok.Sonuç ta kaçınılmaz oldu hakem o penaltıyı vermese de gs kaybetmeye mahkumdu.İlk pozisyonunu 62. dakikada bulan bir takımdan ne beklersin ki?
    Amokachi ve Emenikeyi kıyaslamanı yakıştıramadaım.I LOVE YOU AMOKACHİ!

    YanıtlaSil
  3. #Kemal ve Yaman03: Beyler, Cernat'ı Hagi'ye benzetmemi uygun buldunuz da, Emenike-Amokachi benzetmemi mi beğenmediniz?:)
    You love Amokachi,I can die for Hagi:)

    YanıtlaSil
  4. Kemal Dönmez2 Ekim 2010 17:02

    Rijkaard'ın yaptığı hareket kesinlikle dangalıklıktır. Bakın 'dangalaklık' derken hakaret olarak söylemiyorum.
    Ahmet Çakar
    (ben uydurdum. amman cevap hakkı doğmasın K.D.)
    Biliyorsun Hakan'cım 70 milyon senin blogunu takip ediyor :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...