Hagi'nin "ateşe doğru" Koşanı


Yarın saat 15.30’da imza töreni var. Futbolculuğu, Galatasaray tarihinin en iyisiydi. İlk hocalık dönemi ise "kısaca" başarısızdı. Teknik direktörlüğünden tek akıllarda kalan, son yıllarda Fenerbahçe karşısında alınmış en başarılı sonuçların onun zamanında alınmasıydı. Ve kader bir FB maçı öncesi onu tekrar takımının başına getirdi...

Geçen diğer isimlerin Hikmet Karaman, Ersun Yanal, Hakan Şükür vs. olduğunu düşünürsek, böyle bir dönemde, Gheorge Hagi gibi kulübü çok iyi tanıyan, lider karakterli, disiplinli/sert (şuan en çok ihtiyacımız olan özelliği) ve taraftarın gönlünde ayrı bir yeri olan Galatasaray efsanesine kimse kötü bir tercih demeyecektir sanırım. Yardımcılığını da ileride büyük işler beklediğimiz Tugay Kerimoğlu'nun üstlenecek olması hem bizim hemde Tugay için harika olacak.

İşin bir diğer boyutu daha var ki oda takımda, Rijkaard'ın gidişinin performansını özel olarak etkileyeceği üç önemli ismin olması. Elano, Servet ve Cana...

Servet zaten Rijkaard'ın gidişinin oyununa yapacağı olumlu etkiyi defalarca (ve zevzekçe) ima etmişti. Hagi'nin Cana'yla özel olarak ilgileneceğini, ikilinin birbirine çok benzeyen sert/hırçın ve yenilgiyi kabullenmeyen futbol karakterleri nedeniyle, Cana'nın, onun sisteminde en önemli adamlardan biri olacağını düşünüyorum. Benim gözümde tamamen bitmiş olan Elano'ya da son bir şans doğmuş oldu. Fakat ben ondan yine doğru düzgün verim alınabileceğini sanmıyorum.


Bazı bloglarda Hagi'nin Galatasaray'daki ilk teknik direktörlük döneminde, kadromuzun bugünkünden çok daha kötü olduğunu okuyorum ama ben kesinlikle aynı fikirde değilim.

Kalende gözün kapalı güvenebileceğin Mondragon, stoperlerde çok iyi anlaşan Tomas-Song ikilisi, aşırı geniş ve kaliteli forvet rotasyonu vee Ribery! Henüz posası çıkmamış olan Hasan Şaş ve bence son 10 yıldır en çok verim aldığımız ön libero olan Saidou'yuda artı olarak sayabiliriz.

Bugün ise o günlere göre bariz üstünlük olarak sayabileceğimiz tek isim, sahalara ne zaman döneceği belli olmayan Arda ve sol bek Insua. Yani ben iki kadro arasında büyük bir farklılık olduğunu düşünmüyorum. Yerine geldiği ismin büyüklüğü ve ligdeki durum düşünüldüğünde Hagi'nin işi o günlerden de daha zor olacak. İnşallah Gica ile beraber üstesinden gelebiliriz.

Tüm camiaya hayırlı olsun.

Yorumlar

  1. Aynen, katılıyorum.

    Hagi önceki dönemde geldiği kadro ile şu andaki kadrosu arasında uçurum yok belki ama fark var. Önceki kadrosu daha iyi gibiydi sanki.

    YanıtlaSil
  2. Bence de o kadro biraz daha iyiydi. İlk iş varlığı-yokluğu bir olan Misimoviç'e ayar çekmeli. Yemekler mi bozdu, havası mı yaramadı ne oldu be kardeşim sana?

    YanıtlaSil
  3. Hagi'nin Sarp-Ayhan-Barış üçlüsü konusunda yapacaklarını merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. *Burak: Ayhan en güvendiği isimlerden olacak ve banko oynamaya aynen devam edecektir! Cana'nın da tam Hagi'lik adam olduğunu düşünürsek; Barış ve özellikle Sarp'ın ilk bir kaç maçtan sonra bir daha kolay kolay forma giyebileceklerini sanmıyorum. Yarıştan kopmadan devre arasını getirebilirsek o mevkiye bir tane daha ayağı düzgün adam mutlaka isteyecektir. (Selçuk İnan veya varsa o tip bir Romen olabilir:) Petre değil ama...)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

FELİPE MELO RÖPORTAJI

Djiehoua: Futbol Canavarı

HAYATIMIN FİLMLERİ #41.Ip Man#

HAYATIMIN FİLMLERİ #46.The Pianist#

Şampiyonlar Ligi 3.torba aşkına

Transferdeki akıl durgunluğunun son adımı: Engin Baytar

HAYATIMIN FİLMLERİ #30.Rain Man#

35'lik Cris ve Cruzeiro 2003

HAYATIMIN FİLMLERİ #31.Old Boy#

SPOR TARİHİNİN EN BÜYÜK 10 AYARI